КОРОНАВИРУСЗДРАВЈЕ

Откриен „окидач“ што доведува до ретки згрутчувања на крвта по вакцината Астра Зенека

Научниците веруваат дека пронашле „окидач“ што доведува до екстремно ретки згрутчувања на крвта по вакцината Астра Зенека против КОВИД-19.

Тимот од Кардиф и Соединетите Американски Држави (САД) покажа многу детали како протеинот во крвта привлекува клучна компонента на вакцината.

Тие мислат дека тоа предизвикува верижна реакција, која го вклучува имунолошкиот систем, што може да кулминира со опасни згрутчувања.

Се смета дека вакцината спасила околу милион животи од КОВИД-19. Сепак, загриженоста за ретките згрутчувања на крвта го обликуваше начинот на кој се користи вакцината ширум светот, вклучително и алтернатива што им се нуди на луѓето помлади од 40 години во Велика Британија.

Почнал и научен детективски лов за да открие што се случува и дали може да се спречи. Тимот од Кардиф доби итно владино финансирање за да најде одговори.

Научниците на Астра Зенека исто така се приклучија на истражувачкиот проект откако беа објавени претходните резултати на тимот.

Портпаролката на Астра Зенека истакна дека е поголема веројатноста да се појават згрутчување поради инфекција со КОВИД-19 отколку поради вакцината и дека сè уште не е воспоставено целосно објаснување зошто тие се појавуваат.

Имаше две првични индиции за истражувачите кои ги истражуваа ретките згрутчувања на крвта:

– Поголем ризик од згрутчување е забележан само со некои технологии за вакцини

– Луѓето со згрутчување имале необични антитела кои го напаѓаат протеинот во нивната крв наречен тромбоцитен фактор четири.

Сите вакцини што се користат во Велика Британија се обидуваат да достават фрагмент од генетскиот код на коронавирусот до телото за да го обучат имунолошкиот систем. Астра Зенека користеше аденовирус (особено вирусот на настинка на шимпанзата) како свој микроскопски вектор.

Истражувачите мислеа дека аденовирусот може да се поврзе со ретки згрутчувања кои се јавуваат кај некои луѓе. Затоа, тие користеа техника наречена крио-електронска микроскопија за да снимаат слики од аденовирусот во детали на молекуларно ниво.

Нивната студија, објавена во списанието Science Advances, покажа дека надворешната површина на аденовирусот привлекува кон себе протеинот на факторот четири на тромбоцитите како магнет.

Професорот Алан Паркер, еден од истражувачите на Универзитетот во Кардиф.

„Аденовирусот има екстремно негативна површина, а факторот на тромбоцитите четири е исклучително позитивен, и тие две работи прилично добро се вклопуваат.

„Успеавме да докажеме врска помеѓу клучните предизвикувачи на аденовирус и тромбоцитниот фактор четири. Она што го имаме е активирач, но има многу чекори што мора да се преземат “, додаде тој.

Астра Зенека рече дека се смета дека вакцината спасила повеќе од еден милион животи ширум светот и спречила 50 милиони случаи на КОВИД-19.

Универзитетот во Оксфорд одби да го коментира истражувањето.

Др. Вил Лестер, консултант хематолог во Универзитетската болница Бирмингем NHS Trust, го пофали „многу деталното“ истражување, велејќи дека помага да се објасни „најверојатниот почетен чекор“ во згрутчувањето.

„Многу прашања остануваат неодговорени, вклучително и дали некои луѓе се поподложни од другите и зошто тромбозата (згрутчување) е најчеста во вените на мозокот и црниот дроб, но тоа може да дојде со време и понатамошни истражувања“.

Тимот од Кардиф се надева дека нивните наоди може да се искористат за подобрување на вакцините базирани на аденовирус во иднина за да се намали ризикот од овие ретки настани.

По 21 година, откриено нешто чудно во крвта на астронаутот: „Ова е изненадувачки“