14.8 C
Скопје
26. април 2024
Centar.mk – Вести, бизнис, забава, спорт…
ТЕМАБИЗНИС

Немаат ниту сонце ниту море, а туризмот сред пандемија им е четири пати подобар отколку во Хрватска

Туристичките цифри во Австрија во 2020 година предизвикуваат мала љубомора, бидејќи е земја без сонце и море, малку подалеку од Медитеранот.

Хрватска која минатата година беше најдобра на Медитеранот заборави да погледне како е во соседството, а и според бројот на туристи треба да и предизвика мала доза на љубомора.

Без море и многу сонце, каде што најпрво одите на скијање, јодлување во планините или искористување на тридневна градска пауза во Виена. Минатата година, кога имаше 50 во Хрватска, оваа дестинација забележа пад на бројот на ноќевања од само 35 проценти и еднаков пад на приходите од туризам, што ги стави практично на самиот врв на резултатите од туризмот постигнати за време на пандемијата во Европа.

Една од посериозните причини за постигнување на ваков супериорен резултат лежи во фактот дека Австрија успешно разви две сезони – лето и зима во кои претходната, иако е земја без море, е поважна од зимата кога станува збор за пристигнувања и ноќевања.

Дополнителна инфраструктура

„Иако постојат разлики во фактот дека летната сезона е посилна во однос на бројот на туристи, а зимската сезона е поважна во однос на приходите, јасно е дека Австрија минатата година оствари година со две сезони и релативно добра постсезона, со силно отсуство на деловните патувања кои ги погодија градските дестинации, а особено Виена како една од глобално најсилните конгресни туристички дестинации “, забележува глобалниот директор за консултантски услуги за туризам во Хорват ХТЛ, Синиша Топаловиќ.

Развојот на успешна сезона во текот на целата година во Австрија се должи особено на трендот на инвестирање во дополнителна инфраструктура, особено во зимските одморалишта кои работеа напорно за да ја диверзифицираат понудата, сè со цел да имаат што да им понудат на своите гости во летните месеци – од пешачење, возење велосипед, планински велосипедизам до разни други фитнес опции.

Благодарение на дополнителните инвестиции, многу добро познати зимски дестинации со текот на годините успешно се трансформираа во големи летни дестинации, така што првите десет австриски туристички пазари денес претежно вклучуваат дестинации кои одлично се снаоѓаат во лето и зима, како што се Зилден, Салбах-Хинтерлем , Мителберг или Шладминг.

Не е изненадувачки што кривата на сезоната на австрискиот туризам, во 2019 година, а особено во 2020 година, варира значително помалку од кривите на многу други европски туристички дестинации, со врв во февруари, јули, август и декември.

„Токму поради фактот што не се базира само на концептот на сонце и море, Австрија има развиено туристички производ диверзифициран во различни региони и различни дестинации, што секако придонесе за брзо активирање за време на пандемијата“, изјави Емануел Тутек, партнер на BlueRock Consulting.

Но, за добри резултати и многу повеќе од целогодишен туризам, во Австрија е се уште поважна конкурентноста на нивниот хотелски пазар.

Како што објаснува Топаловиќ, во структурата на ноќевањата, повеќето од нив се реализираат во хотелско сместување, претежно во хотели со 4 и 5 ѕвезди, проследени со пониски хотелски категории, а ноќевањата во приватно сместување постигнуваат најслаб резултат.

Ова го покажува и анализата на пазарот – годишното искористување на хотелското сместување со години е над 70 проценти, бројот на кревети во категоријата со пет ѕвезди постојано расте, а паѓа во категоријата со три ѕвезди, има шест пати поголем удел на хотелски брендови од Хрватска, процентот се однесува на меѓународни брендови.

Сето ова и тоа како придонесе Австрија, освен кога станува збор за бројот на ноќевања, да забележи помал пад од конкуренцијата во вкупните годишни приходи во пандемијата.

„Така, и со намалувањето на просечната цена и со пониската исполнетост на капацитетот, просечната потрошувачка на гости во Австрија во кризната година беше поголема од дестинациите што се карактеризираат со голем удел на сместување со помал капацитет, како приватно сместување или кампови, и квалитет како во Хрватска.

Во исто време, треба да се нагласи дека Австрија имаше два брана побарувачка во однос на приходите – лето и зима, а Хрватска, за жал, беше лишена во зависност од зависноста од само еден доминантен туристички производ, но и домашната побарувачка значително помал просек на куповната моќ отколку на Австриецот – вели Топаловиќ.

Ова може да се види во споредбата на ноќевањата и приходите на овие две земји: додека Австрија оствари 80 проценти поголем промет на туристи во споредба со Хрватска минатата година, нивните приходи ја надминаа Хрватска за дури 260 проценти, што сведочи дека Австрија, лаички кажано, има скоро четири пати поконкурентен туристички производ од Хрватска.

Компаративни предности

Домашната побарувачка е трета од компаративната предност на австрискиот пазар во однос на хрватскиот.

„Додека домашниот пазар во Хрватска зафаќа учество од само 13 проценти, во предпандемиско време во Австрија беше двојно посилен, односно 26 проценти, а во пандемиската година забележа пад од само 20 проценти“, открива Тутек.

Ноќевањата од Австрија и Германија, објаснува Тутек, достигнале дури 70 проценти од вкупните ноќевања во земјата во 2020 година, при што германските посетители сочинуваат 37 проценти надвор од пандемијата, а минатата година дури 40 проценти од сите ноќевања .

„Нашето истражување во Австрија при првиот локдаун покажа дека веќе за време на мерките некои австриски туристи биле свесни за опцијата да останат дома и да и помогнат на домашната економија,
поради што некои региони, како што е Каринтија, постигнаа раст во споредба со претходните години.

Во таа смисла, Хрватска може помалку да се потпре на домашната побарувачка, а минатата година нашата сезона беше ненадејно прекината во август поради губење на контролата врз епидемиолошката состојба, за разлика од Австрија, која функционираше нормално до вториот локдаун кон крајот на октомври “, објаснува Тутек.

Ограничена дејност

„Австрија силно ја ограничи туристичката активност во првата половина од годината, така што резултатите за првите пет месеци се уште полоши отколку за првите пет месеци од 2020 година, но со првото олеснување на мерките, силната реакција на пазарот се рефлектираше во брзата раст на побарувачката. Во таа смисла, во случај на релативно стабилна ситуација и отсуство на нови затворања, реално е да се очекува продолжување на силното и брзо закрепнување на побарувачката и годишните резултати што би можеле да бидат значително подобри отколку во 2020 година, објаснува експертот.

Можеби ќе ве интересира

Забележани големи разлики во просечниот животен век во текот на втората година од Ковид-19

M T

Бектеши: Според сите показатели годинава ќе бидат постигнати очекуваните резултати во туризмот

M T

Мерц: Социјален туризам на Украинците во Германија

M T

Шолц: Благодарение на мерките, имаме добри шанси да ја пребродиме зимата

M T

„Гаспром“ со видео порака до Европа: „Зимата ќе биде долга и темна“

M T

Ковачевски за „Политика” : Регионот заедно ќе ја преброди зимата, да нема недостаток на храна и енергенси

M T