Centar.mk – Вести, бизнис, забава, спорт…
АвтоЦентарВо тренд...

Шест работи што возачите треба да ги знаат при зимско возење

Иако остануваат уште неколку дена до почетокот на зимата, условите за возење веќе во голема мера се зимски.

За наредните денови е најавено студено време со врнежи од снег, па затоа е многу важна за возачите дополнителна внимателност. Лизгавите коловози, маглата, прилагодувањето на брзината се предизвик за многумина, особено за оние кои ќе тргнат за време на празниците и претстојните новогодишни празници.

Еве ги најважните совети за безбедно возење во зимски услови

Душко Пешиќ, директор на Агенцијата за безбедност во сообраќајот, ги потсетува возачите на нивните обврски за време на зимското возење, но советува и како полесно да се справат со можните проблеми. Задолжителни зимски гуми, длабочина на шарите најмалку 4 милиметри

Грешките најчесто се случуваат при изборот на гуми, бидејќи некои возачи сметаат дека не е неопходно да се поседуваат зимски гуми. Возилата со летни гуми на снег обично не можат да се движат и се лизгаат.

Грешки се појавуваат и во длабочината на шарата на зимските гуми. Според Законот за безбедност во сообраќајот, минималната длабочина на шаблонот мора да биде 4 милиметри. Колку е помала длабочината на шарата, толку е подолго растојанието за сопирање на возилото.

Не мора само да паѓа снег на патот за да користите зимски гуми. Доволно е што температурата се спушти под седум степени, а летните гуми полека ги губат својствата. Како што се намалува температурата, гумите стануваат пластични, а растојанието за сопирање значително се продолжува при сопирање.

Задолжителни зимски гуми на сите тркала

Многу е важно зимските гуми да бидат на сите тркала, а не само на погонските. Исто така, законска обврска е од 1 ноември до 1 април кога на коловозот има снег и мраз, на сите тркала да има зимски гуми.

Ако зимските гуми се стават само на погонските тркала, а летните гуми останат на задните, при сопирање задниот дел може да се лизне, да дојде пред предниот дел, возилото да ја изгуби стабилноста и ја да мине втората половина од патот, за на крај да се судри со другите учесници во сообраќајот..

Затоа, сосема е погрешно зимските гуми да се користат само на погонските тркала, односно на погонската оска.

Одржувајте растојание, толку е подолго растојанието за сопирање

Поради зимските услови, растојанието за сопирање е поголемо, па затоа е неопходно возачите на автомобили да држат поголемо растојание.

Искуството покажува дека во лето, кога условите за возење се многу подобри, растојанието треба да биде една третина од брзината изразена во метри.

Значи, ако возите со брзина од 100 километри на час, растојанието помеѓу два автомобили треба да биде некаде околу 33 метри.

Во зимски услови тоа растојание оди до 0,5 од брзината, ако возите 100 километри на час треба да држите растојание од најмалку 50 метри. Без нагло сопирање и вртење

Возачите често грешат кога нагло сопираат и нагло свртуваат на патишта под снег и мраз.

Со нагло сопирање, возачот го продолжува растојанието за сопирање, не го скратува, што е многу важно. Најважно е се што прави возачот да се прави постепено, бавно, возилата кои не се со автоматски менувач да имаат поголема брзина и тој лесен притисок на сопирачката ја намалува брзината.

Ако нагло ја притиснете сопирачката, тркалата ќе се заклучат, возилото ќе се лизне и слично. Затоа се препорачува таканаречено моторно сопирање.

Во возилата со автоматски менувач се е регулирано со гас. Се додава многу малку гас, буквално само за допир и тоа е се што треба да направи возачот. Ако ви треба кочница, само полека допирајте ја и тоа е начин кој сигурно нема да доведе до лизгање. Прилагодете ја брзината за намалена видливост и магла.

Возачите често возат напамет и не ја прилагодуваат брзината на видливоста. Многу е важно во услови на лоша и намалена видливост автомобилот да вози за да може безбедно да запре на растојанието што го има.

Ако растојанието и видливоста се некаде околу 50 метри, тоа значи дека возилото не треба да се движи со брзина поголема од 50 до 60 километри на час, бидејќи секоја пречка што ќе се појави на тоа растојание не може да се запре.

Доколку видливоста е од 15 до 20 метри, брзината не смее да биде поголема од 20 до 25 километри на час.

Значи, важно е возачот да го препознае тоа растојание и да вози во согласност со таа видливост.

Задолжителни и корисни работи во возилото

Пред патувањето, важно е да ги имате следниве работи во возилото:

-прва помош

– светилка

– запалка

– кабли за стартување

– вода и храна,

-тријаголник,

-астро-фолија (термо-фолија),

– лопата за снег

– бришач на прозори

-сол и песок

– сечило

– Ќебе

– свеќа

-кабел или јаже за влечење.

Прва помош е потребна со закон и возачот мора да ја има во автомобилот. Исто така, триаголник, кабел и јаже за влечење се задолжителен дел од опремата. Совет е возачите да ги сфатат другите работи од списокот како корисни и задолжителни и да бидат во автомобилот во зимски услови на возење.

Можеби ќе ве интересира

Шолц: Благодарение на мерките, имаме добри шанси да ја пребродиме зимата

M T

„Гаспром“ со видео порака до Европа: „Зимата ќе биде долга и темна“

M T

Возачите да бидат внимателни, а децата запознаени со сообраќајните правила, апелира советот за безбедност во сообраќајот

M T

Ковачевски за „Политика” : Регионот заедно ќе ја преброди зимата, да нема недостаток на храна и енергенси

M T

195 санкционирани возачи во Скопје, 50 возачи на мотоцикли

M T

206 санкции за возачи што возеле пребрзо

M T