23. ноември 2024
Centar.mk – Вести, бизнис, забава, спорт…
.БИЗНИС

Србија: Банките мораа да вратат милиони српски динари на корисниците на картички – сето тоа поради огромна интернет измама

Банките мораа да вратат милиони динари на корисниците на злоупотребените платежни картички.

Имено, благодарение на активностите на Народната банка на Србија, банките вратиле 17.205.831 динари на корисниците на платежни картички кои биле злоупотребени, најмногу во периодот јануари – јуни годинава, користејќи некои глобални апликации за плаќање, соопшти денеска централната банка.

Опфатени се вкупно 288 корисници, вклучително и оние корисници кои не поднеле жалба до НБС, така што е вратен просечен износ од 59.742 динари по корисник. Овде не се вклучени износите што банките претходно ги вратиле од трговците во постапката за приговор, туку износот што им се наплатува на банките.

Покрај враќањето на најголемиот дел од средствата, преку горенаведените супервизорски активности на Народната банка на Србија, банките се обврзани да спроведат мерки за спречување, односно намалување на ризикот од ваква злоупотреба на платните инструменти.

Народната банка на Србија на крајот на јуни годинава ги предупреди граѓаните на одредена форма на измама, која се интензивира од почетокот на оваа година, а која вклучува примање СМС порака од непознат телефонски број, во која се поканети корисниците. да пристапите до веб-локацијата на трговецот преку таа врска и да извршите плаќање или ажурирање информации. Корисниците кои пристапуваат на таа страница, верувајќи дека навистина се на официјалната страница на трговецот чии услуги ги користат или користеле претходно, би ги внеле податоците од картичката, вклучително и еднократната лозинка за плаќање. Криминалците кои ги контролирале овие лажни сајтови ги користеле информациите за да ја складираат картичката на корисникот во нивните дигитални паричници, а потоа направиле неколку трансакции пред корисниците да станат свесни за измамата и да ја блокираат картичката.

Иако во постапките за поплаки од корисници беше оценето дека имало грубо невнимание од страна на корисникот, што согласно правилата на Законот за платежни услуги доведува до тоа корисниците да ја сносат целата загуба предизвикана од таа злоупотреба, Народната банка на Србија не застана тука, туку презеде дополнителни напори корисниците најмногу да бидат обесштетени.

Во таа насока, Народната банка на Србија, како дел од своите надзорни активности, побара банките да го сносат целиот износ на загубата што настанала поради измама на корисниците, со исклучок на загубата од првата трансакција, бидејќи и без дигиталниот паричник услуга во рамките на глобалните апликации за плаќање, корисниците би ја претрпеле таа загуба поради неговата крајна невнимателност.

Покрај целисходната примена на Законот за платежни услуги, со распределбата на загубите од измами на овој начин, Народната банка на Србија сакаше да го примени принципот според кој банките мора да сносат барем дел од ризикот за производите што им ги нудат на корисниците, но и тоа невнимание не ги оправдува целосно корисниците.