НАУКАИЗБОР

(ВИДЕО) НЕВИДЛИВО ЧУДОВИШТЕ НА СЛОБОДА! Брзајќи низ вселената со ОГРОМНА брзина, НАСА сними застрашувачки феномен! „До Земјата за 14 минути…“ (ВИДЕО)

Невидливо чудовиште ита низ меѓугалактичкиот простор на вселената со огромна брзина. Научниците веруваат дека монструозната црна дупка „избегала“ откако двете галаксии се споиле пред 50 милиони години.

Црна дупка со маса 20 милиони пати поголема од нашето Сонце се движи низ вселената, оставајќи зад себе трага од новородени ѕвезди долга 200.000 светлосни години, што е двојно поголема од нашата сопствена галаксија, Млечниот пат, според астрофизичарите од Јеил.

Невидливо чудовиште се трка низ меѓугалактичкиот простор
– Невидливо чудовиште е на слобода, се трка низ меѓугалактичкиот простор толку брзо што ако беше во нашиот Сончев систем, ќе стигнеше до Земјата за 14 минути – објави НАСА, чиј вселенски телескоп Хабл ја сними сликата на забеганата црна дупка што ја остави зад себе. ѕвездена трага..

Иако може да се претпостави дека црна дупка ги голта ѕвездите пред себе, сликите од вселенскиот телескоп Хабл покажуваат дека тоа не е така. Наместо тоа, црната дупка, која е оддалечена 7,5 милијарди светлосни години од Земјата, влегува во гасот пред неа, поттикнувајќи формирање на ѕвезди по тесен коридор.
– Мислиме дека гледаме трага зад црната дупка каде гасовите се ладат и можат да формираат ѕвезди. Значи, гледаме на создавање на ѕвезди кои ја следат црната дупка – изјави Питер ван Докум од Универзитетот Јеил, водач на истражувањето.

Трагата што следи по црната дупка се протега до галаксијата од која потекнува
На почетокот на патеката има исклучително светол јазол на јонизиран кислород. Научниците веруваат дека гасот во него доживеал удар и се загреал поради движењето на црната дупка и судирот со гасот, или тоа е зрачење од надворешниот диск на црната дупка.

– Гасот на таа локација се загрева со суперсоничен судар со голема брзина со црна дупка што се движи низ него. Не знаеме точно како функционира – вели Ван Докум.

Откриен случајно
Научниците го открија ова вселенско чудовиште случајно, набљудувајќи ги ѕвездите во блиската џуџеста ѕвездена галаксија.

Научниците веруваат дека забеганата црна дупка е резултат на повеќекратни супермасивни судири на црни дупки и дека првите две галаксии се споиле пред околу 50 милиони години, при што црните дупки во нивните центри се вртат една околу друга во бинарен систем.

Потоа, кога се појави трета галаксија со своја црна дупка, сите три се измешаа заедно, создавајќи хаотична и нестабилна конфигурација. Една од црните дупки веројатно тогаш добила поттик од другите две и била исфрлена.

Додека забеганата црна дупка полетала во една насока, преостанатите две најверојатно останале во бинарната и се упатиле во другата насока. Научниците веруваат дека тоа може да се види на телескопските снимки, бидејќи од другата страна на галаксијата може да се види вселенски објект кој изгледа како бинарен систем од две црни дупки.

ФОТО PIXABAY