Интернет-гигантот „Гугл“ се согласи да плати рекордни 391,5 милион долари за да ја реши тужбата што заеднички ја поднесоа јавните обвинители на 40 американски држави дека компанијата ги довела во заблуда своите корисници за собирање лични податоци за локацијата.
„’Гугл’ ги доведе во заблуда своите корисници да мислат дека го исклучиле следењето локација во поставките на нивната сметка, а всушност продолжи да собира информации за нивната локација“, рече во понеделникот јавниот обвинител на Орегон, Елен Розенблум.
„’Гугл’ со години дава приоритет на профитот пред приватноста на своите корисници. Беа лукави и мамеа“, изјави Розенблум.
Истрагата беше поттикната од извештајот на „Аосшиетед прес“ од 2018 година, според кој „Гугл“ продолжил да ги следи локациите на корисниците на „Андроид“ и на „Иос“, дури и кога корисниците ја исклучиле „Историјата на локација“ во поставките на нивната сметка, поткопувајќи ги контролите за приватност.
Корисниците беа заведени дека мислеа дека оневозможувањето на „Историјата на локација“ во „Поставки“ го оневозможува следењето локација, но друга поставка на сметката наречена „Активност на веб и апликации“, вклучена стандардно, ѝ дозволува на компанијата да собира, складира и да користи лични податоци за локацијата на корисниците.
Розенблум рече дека податоците за локацијата собрани од „Гугл“ се комбинирани со други лични информации и информации за однесувањето собрани за попрецизно профилирање на корисниците за целни рекламни цели додавајќи дека дури и ограничена количина податоци за локацијата може да открие нечиј идентитет и рутини.
Како дел од договорот од компанијата се бара да спроведе повеќе кориснички контроли на сметката и да го ограничи користењето и складирањето одредени видови податоци за локација.
„Гугл“ исто така ќе мора да биде транспарентен за практиките за следење и собирање податоци за локација и ќе мора да прикаже дополнителни информации кога поставките на сметката поврзани со локацијата се преклопуваат и да прикажува детаљни информации за тоа кои податоци ги собира и како се користат.
Пред три месеци Австралиската комисија за конкуренција и потрошувачи (ACCC) го казни „Гугл“ со 60 милиони австралиски долари за заблуда на корисниците за „собирање и користење на нивните лични податоци за локацијата на телефоните со ‘Андроид’ помеѓу јануари 2017 и декември 2018 година“.
Минатиот месец компанијата се согласи да ѝ плати на американската сојузна држава Аризона 85 милиони долари за да реши посебна тужба во која се тврди дека незаконски ги следела корисниците со снимање на податоците за локацијата без нивна согласност. „Гугл“ во моментот се соочува со слични тужби во неколку други американски држави.
Во јануари 2022 година француската Агенција за заштита на приватноста и податоците (CNIL) исто така го казни „Гугл“ со 150 милиони евра затоа што ѝ го отежна на компанијата да отфрли колачиња за следење веб-локации со опција скриена зад повеќекратни кликања.
Иако се големи, казните можеби не се доволни за компанијата, која објави вкупен приход од 69,09 милијарди долари и нето-приход од 13,9 милијарди долари за третиот квартал.
Вкупниот приход од рекламирање беше 54,48 милијарди долари за тримесечниот период.