9.8 C
Скопје
26. септември 2022
Centar.mk – Вести, бизнис, забава, спорт…
CentarМозаикЗдравје

Дали знаете што е „ДАМСКРОЛИНГ“? – Еве колку лошите вести влијаат на менталното здравје

Дамскролинг или истражувањето на најлошите сценарија околу некој настан може да биде нормална реакција на живеење низ несигурни времиња.

Природно е да сакате да ги разберете драматичните настани што се случуваат околу вас и да барате информации кога се плашите.

Но, ако сте изложени на лоши вести долго време, премногу преокупираност со лоши вести може да биде штетна.

Неодамна објавената студија покажа дека луѓето кои читаат или гледаат премногу лоши вести, исто така, имаат поголема веројатност да доживеат полошо ментално и физичко здравје.

„Дамскролинг“ опишува што се случува кога некој продолжува да чита негативни вести и информации на Интернет, вклучувајќи ги и социјалните мрежи.

Постојат се повеќе докази дека овој вид на прекумерно консумирање на лоши вести може да има негативни ефекти.

Истражувањата покажуваат дека дамскролинг за време на кризи не е корисно, туку е дури и штетно.

Во раните денови на пандемијата КОВИД-19, луѓето беа преплавени со плејада вести.

Една студија покажа дека луѓето кои читаат повеќе вести за пандемијата, исто така, се позагрижени за тоа.

Студиите за минатите кризи, како што се 11 септември и бомбашките напади на Бостонскиот маратон, исто така открија дека постојаната изложеност на вести за катастрофи е поврзана со негативни исходи за менталното здравје.

За време на врвот на ширењето на коронавирусот, многумина беа во сомнеж, имаше многу лоши вести, а многу луѓе имаа повеќе слободно време поради карантинот.

Неколку студии покажаа дека луѓето многу подобро се справија со пандемијата откако ја ограничија нивната изложеност на вести.

Истражувачите спроведоа интервјуа со жителите на Мелбурн, Австралија, кој беше во еден од најдолгите карантини во светот, во кои проверуваа како луѓето се дистанцираат од лошите вести и на тој начин полесно го поминуваат тешкиот период.

Тие открија дека многу луѓе ги читале вестите многу повеќе на почетокот на карантинот.

Сепак, испитаниците рекле дека постепено ја ограничувале достапноста на вестите бидејќи забележале дека стануваат анксиозни и лути и дека тоа премногу им го одвлекува вниманието од секојдневните задачи.

Овие стратегии за ограничување на достапноста на лошите вести се покажаа како многу корисни.

Луѓето рекоа дека се чувствуваат помалку под стрес и полесно се поврзуваат со другите.

Тие издвоија и неколку совети.

1. Определете го точното време кога ќе ги проверувате вестите
Наместо да проверувате што има ново во текот на денот, поставете одредено време во денот кога ќе го правите тоа.

2. Разговарајте со членовите на вашето семејство
Ако се обидувате подобро да управувате со начинот на кој ги читате вестите, кажете им на луѓето од вашето семејство за да можат да ве поддржат.

Многу учесници во истражувањето рекоа дека им било тешко да го ограничат својот пристап до лоши вести, кога другите членови на домаќинството гледаат, слушаат, читаат или зборуваат за вестите многу.

3. Сè уште е важно да се биде информиран
Од суштинско значење, ниту еден од овие совети не рече целосно да ги избегнете вестите.

Важно е да бидете информирани, особено во кризни ситуации, кога е важно да ги следите советите како да останете безбедни.