19.8 C
Скопје
25. септември 2022
Centar.mk – Вести, бизнис, забава, спорт…
CentarМозаикЗдравје

Штетно влијание на мобилните телефони: Еве зошто не треба да го држите телефонот до вас додека спиете

Каде го ставате телефонот кога одите на спиење?

Можеме да претпоставиме дека повеќето од вас го чуваат до себе на ноќната маса.

На крајот на краиштата, тоа е последното нешто што го гледаме пред да заспиеме и првото нешто по кое посегнуваме кога ќе се разбудиме, нели?

Но, дали е навистина добра идеја и дали таквото компулсивно однесување всушност може да не спречи да спиеме доволно?

И дали е навистина безбедно да имате мобилен телефон до вас цела ноќ? Многумина од нас блажено не знаат дека спиењето до вашиот уред може сериозно да ги попречи придобивките од спиењето.

Признајте дека тоа не е само телефон
Тоа не е навистина само телефон, нели?

Повеќе како незаменлив мал компјутер без кој многумина од нас не можат да живеат.

Може да се јавувате, да испраќате пораки, да сурфате на интернет, да одговарате на е-пошта и да комуницирате преку социјалните мрежи.

Со тони функции кои нè одржуваат будни, не е ни чудо што овие уреди имаат огромен потенцијал да го уништат нашиот сон.

Губење на сон
Многумина од нас се фатени во оваа позната стапица – таа компулсивна желба да продолжиме да се освежуваме, проверуваме, читаме, одговараме, лизгаме, објавуваме, кликнуваме или се занимаваме со игрите.

На повеќето од нас им е многу тешко да го средат уредот, што само по себе може да го одложи одењето на спиење и да го намали вкупното време за одмор.

Целата оваа стимулација, особено ноќе, може да го отежне исклучувањето и да го наруши сонот.

Можеби звучи драматично, но таквото компулсивно однесување во подолг временски период лесно може да доведе до лишување од сон.

Моќта на светлината
Целата таа вештачка сина светлина од екраните на телефонот, таблетот или компјутерот влијае на нашата способност да заспиеме.

Сината светлина го мами мозокот да мисли дека е ден, предизвикувајќи го вашето тело да престане да го ослободува хормонот за спиење мелатонин кој ни помага да се опуштиме пред спиење.

Вештачката светлина, исто така, го нарушува нашиот деноноќен ритам, 24-часовната шема на спиење и будење што помага да се контролира вашиот дневен распоред за спиење и будење.

Проблемот со чување на мобилен телефон во спалната соба
Како општо правило, паметно е да го држите телефонот што подалеку од спалната соба.

За почеток, ова ќе го олесни избегнувањето на продолжената употреба кога навистина треба да спиете.

Преместувањето на уредот во друга просторија исто така ќе ја спречи проверката ако се разбудите ноќе.

Друга работа што треба да се има на ум е дека мобилните телефони се дизајнирани да реагираат; може да има ѕвона, аларми, предупредувања или светла кои го привлекуваат вашето внимание.

Гледањето на кое било од овие лесно може да го наруши квалитетот на вашиот сон и исто така да ве разбуди доволно за да се чувствувате како да треба да реагирате.

Дали е во ред да спиете со телефонот до вашата глава?
Некои луѓе се загрижени за ефектите на електромагнетните полиња што ги емитуваат телефоните.

Загриженоста се движи од зголемен ризик од тумори на мозокот до ефекти врз плодноста.

Генерално се смета дека модерните телефони имаат занемарлив ефект врз човечкото тело, но многумина сметаат дека би било паметно да се биде малку повнимателен.

Телефоните ѕвонат на секои неколку секунди, така што уредот сè уште емитува мала количина на микробранова радијација.

Ставањето на телефонот во авионски режим и исклучувањето на поставките за локација сериозно го ограничува секое радиофреквентно зрачење – плус алармот сепак ќе се вклучи наутро.

Можеби ќе ве интересира

Бебето не се буди само кога е гладно: Три заблуди за неговото СПИЕЊЕ кои го отежнуваат родителството

M T

ЕВЕ ДАЛИ ТРЕБА ДА МАСТУРБИРАТЕ ПРЕД СПИЕЊЕ: Во телото се случуваат НЕВЕРОЈАТНИ промени – фокусирајте се на ЕДНО

M T

Помага на повеќе начини: Спиењето покрај КУЧЕ може да биде ЛЕКОВИТО

M T

Еве како да го научите вашето тело да се буди порано

M T

Не можете да заспиете? – Овие 6 работи мора да ги направите 30 минути пред спиење

M T

Спиењето е здраво: Помалку од шест часа сон може да доведе до сериозни болести

M T