Министерката за образование и наука, Мила Царовска, денеска присуствуваше на презентација на резултатите од студијата – „Однесувања поврзани со здравјето кај адолесцентите на училишна возраст во Северна Македонија“, изработена од Коалицијата „Маргини“.
На презентацијата се зборуваше како стереотипите и дискриминацијата во содржините на учебниците влијаат врз однесувањето на младите, но и во самите училишни средини, семејството и другарувањето со врсниците.
„Министерството за образование веќе развива концепт за целосна и суштинска промена на наставните и дидактичките материјали за основно и средно образование, кои поттикнуваат или ја засилуваат родовата нееднаквост и содржат стереотипи. Потребата од воведување целосно нов систем за изработка на наставни материјали е резултат на постојаните реакции од јавноста, но и самите наставници за квалитетот на учебниците, долгите постапки за нивно одобрување, како и честите повлекување учебници поради стереотипи, предрасуди, грешки и недоследности. Со воведувањето на целиот концепт од идната учебна година очекувам надминување на овие долгогодишни проблеми“, рече Царовска.
Резултатите од истражувањето нудат исклучително значајни информации, статистики и анализи за дефинирањето на родовите разлики и нееднаквости со мноштво фактори, ставови, однесувања, практики и здравјето на младите во државата. Но, со нивните релации со општеството, родителите и училиштето, со искуствата на врсничко, семејно и сексуално насилство, како и нивното ментално здравје.
Податоците користени во оваа публикација се добиени во 2018 година на национален примерок од 4.685 ученици, на возраст на 11, 13 и 15 години, со настава на три наставни јазици – македонски, албански и турски. Истражувањето е спроведено според стандардизиран истражувачки протокол во 149 основни и средни училишта, од сите региони во земјата.