Centar.mk – Вести, бизнис, забава, спорт…
CentarЗдравје

РЕШЕНИЕ ЗА 15 МИНУТИ: Психијатар откри кој е главниот виновник за лошиот сон

Исто како што јадеме, пиеме и дишеме, ни треба сон за да преживееме. Па, како може нешто што треба да биде толку природно, инстинктивно и автоматско да биде толку тешко.

Арик Пратерако, професор по психијатрија и бихејвиорални науки на Универзитетот во Калифорнија, тврди дека руминацијата е главниот противник на спиењето.

– Како специјалист за спиење, работев со стотици пациенти за подобрување на нивниот сон преку когнитивна бихејвиорална терапија. Преку моето истражување, открив дека број еден убиец на спиењето не се социјалните мрежи или непријатниот душек – тоа е размислување, рече тој.

Руминацијата е блокирач на сонот бидејќи го одржува вашиот ум возбуден, особено во кревет кога е темно и тивко. Вашето внимание се враќа на вистинскиот проблем или обврска што не сте ја исполниле добро.

– Лежев во кревет и повторував глупав коментар што го дадов на забава, иако личноста на која и кажав веројатно заборави неколку моменти подоцна. Негативните мисли и емоции како овие се она што невронаучниците ги нарекуваат „изразени“ бидејќи се толку забележливи и гласни – додаде тој.

Не постои волшебно стапче кое целосно ќе го исклучи руминирањето. Задачата на вашиот мозок е да ги консолидира информациите и да изгради нови синапси со откопување моменти и спомени од вашиот ден – дури и работите што ве вознемируваат.

Најдобро време за да избегнете грижи е во текот на денот, кога имате важни работи и немате време да се зафаќате со игри на умот со часови.

Овие два начина ви помагаат да се ослободите од умирање, а за нив се потребни само 15 минути.

Грижете се рано
– Одвојте 15 минути од средината до доцните попладневни часови само за себе. Тоа го нарекувам мое време на „емоционална грижа“ – рече тој

Погрижете се ништо или некој друг да не ве вознемирува. Некои од неговите пациенти се заклучувале во бањата за да не им пречат. Некои шетаат надвор.

Кога ќе започне тајмерот, дајте си слобода да се грижите за една по една тема. Сфатете го тоа како листа на задачи низ кои поминувате една по една, освен што сте ги означиле темите за кои најмногу ве загрижуваат.

Направете го ова два до три пати неделно додека вашето руменило навечер полека не почне да бледне.

Вежбајте „Конструктивна грижа“
На парче хартија, направете две колони со ознаки „Проблем“ и „Решение“. Направете кратка листа на тековни проблеми со кои се соочувате. Фокусирајте се особено на она за што ќе размислувате вечерва.

Во делот „Решенија“, разберете ги следните еден или два чекори што би можеле да ги преземете за да го решите секој проблем. Запомнете, целта е да направите план за да започнете со преземање практични чекори утре или во следните неколку дена. Не го решавате целосно.

Потоа преклопете ја хартијата и ставете ја до креветот. Кажете си: „Имам план“.

– Можеби звучи глупаво, но фактот што веќе сте потрошиле фокусирана енергија на овие проблеми може да го ослободи вашиот ум од збунувачки за нив ноќе – додава тој.

Можеби ќе ве интересира…

  • Biznispro.com
  • Вести +
  • Жена
ПАДНА ОДЛУКА: Ново значително поевтинување на бензинот и дизелот, ова се новите цени

Регулаторната комисија за енергетика и водни услуги на Република Северна Македонија донесе Одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 1,48 % во… Прочитај повеќе

Ковачевски: Мицкоски секое утро прво проверува на телефонот што кажал Апасиев

Претседателот на СДСМ, Димитар Ковачевски смета дека е изводливо до 2030 година земјата да стане полноправна членка на ЕУ. Тој од трибината „Силно и одлучно кон иднината“ од Велес кажа… Прочитај повеќе

Еве што се случува во телото на жената за време на ПМС: Хормоните се главни виновници за се

Најголема улога во женското репродуктивно здравје имаат хормоните кои регулираат голем број процеси во организмот. Така, под влијание на хормоните може да се забележат одредени појави во телото на жената… Прочитај повеќе