25. ноември 2024
Centar.mk – Вести, бизнис, забава, спорт…
БИЗНИСИЗБОР

Фрчат попусти од 60%, 70%, 80% – но кога ќе дојде ред за купување попустот го нема или важи само за производ кој го нема на залиха

И покрај носењето на измените на законот за заштита на потрошувачите, забележано е присуство на маркетинг промоции на компании за технологија и облека кое според граѓаните е манипулативно. Слично се случува и кај некои дилери на автомобили кои не ја прикажуваат реалната цена на производите.

Нема веќе лажни попусти, а сезонско намалување ќе има само два пати годишно, летен во периодот помеѓу 25 август и 25 септември и зимски во периодот помеѓу 25 декември од тековната и 25 јануари од наредната година. Ова се предвидува во новиот Закон за заштита на потрошувачите, кој беше изгласан во Собранието.

Сепак, изминативе месеци сигурно сте забележале како компании за продажба на облека или технологија нудат 70 или 80 отсто попуст, тоа го пишуваат генерално на плакат, но цените се всушност други.

Пример во продавница за облека од позната компанија која носи луксузни брендови забележавме како висок процент од 70 отсто има само за парчиња на облека што се XXL, но доколку сакате да купите исто такво парче облека со големина M или L попустот е само 20 проценти.

Слично е и кај една компанија која продава технологија. Нудат производи на многу рати, но на плакатот не ги откриваат скриените трошоци доколку истиот производ се земе на рати.

Кај дилери на автомобили пак забележавме нејасни цени каде на големи рекламни билборди пишува одредена цена на рата (пример 399 евра/месечно) за одреден автомобил, но никаде не пишува колку чини возилото вкупно, со каква опрема располага, ниту пак колку треба корисникот да даде учество за да го купи, па така купувачот е натеран да се јави на телефон кај дистрибутерот, но од таму го повикуваат да дојде во салонот лично да се увери за цената. Нашиот случај излезе дека цената која ни беше понудена за одреден автомобил воопшто не кореспондираше со билбордот кој го видовме, а се појавува и како веб банер на неколку портали.

Како да се самозаштите од манипулации и измами на итри трговци?
Кога купуваат производи од компании кои продаваат технологија, купувачите можат да преземат одредени чекори за да избегнат манипулации со попусти и скриени интереси. Еве неколку совети:

Истражувајте и споредете ги цените: Пред да купите, истражете ги пазарните цени за производот што ве интересира. Споредете ги цените од различни трговци на мало или онлајн платформи за да добиете идеја за просечниот опсег на цени. Ова ќе ви помогне да ги идентификувате сите невообичаено високи или ниски цени што може да предизвикаат сомневања.

Прочитајте ги коментарите на производот: побарајте независни и доверливи критики за производот што планирате да го купите. Читањето рецензии од други клиенти може да обезбеди увид во квалитетот на производот, перформансите и сите потенцијални проблеми.

Проверете дали има скриени такси или давачки: прегледајте ги условите и правилата, како и ситните букви, пред да купите. Обрнете внимание на какви било дополнителни такси, трошоци за испорака или скриени трошоци што може да се додадат на крајната цена.

Потврдете ги попустите и промоциите: Ако некоја компанија нуди попусти или промоции, погрижете се да ја потврдите нивната легитимност. Вкрстено проверете ја намалената цена со други продавачи за да се уверите дека станува збор за вистински попуст, а не за надуена почетна цена проследена со лажен попуст.

Барајте транспарентни цени: Транспарентните цени се од суштинско значење за избегнување на скриените интереси. Компаниите кои обезбедуваат јасни и однапред информации за вкупните трошоци, вклучувајќи ги даноците и сите дополнителни давачки, имаат поголема веројатност да бидат доверливи.

Проверете ја политиката за гаранција и враќање: Прегледајте ја политиката за гаранција и враќање на производот. Осигурете се дека нуди доволно покривање и разумен период на враќање во случај да наидете на какви било проблеми со производот.

Останете информирани: бидете ажурирани за најновите трендови, технолошки достигнувања и стандарди за цени на пазарот. Ова ќе ви помогне да донесувате информирани одлуки и да ги препознаете сите сомнителни ценовни практики.

Доверливи начини на плаќање: користете сигурни и доверливи начини на плаќање при купувањето. Кредитните картички или безбедните платформи за онлајн плаќање нудат дополнителна заштита и можности за решавање спорови во случај на какви било проблеми со трансакцијата.

Пријавете сомнителни практики: ако наидете на какви било манипулативни практики, погрешни попусти или скриени интереси, размислете да ги пријавите до релевантните агенции за заштита на потрошувачите или регулаторните органи. Ова помага да се подигне свеста и ги штити другите потрошувачи да станат жртви на таквите практики.

Следејќи ги овие чекори и внимавајќи во текот на процесот на купување, купувачите можат да го минимизираат ризикот од манипулации и скриени интереси при купување технолошки производи.