8. мај 2024
НАУКА

Неверојатно: Астрономите открија дека Земјата има уште една месечина!

Една нова студија откри постоење на нова таканаречена квази-месечина која орбитира околу Земјата.

Квази-месечината, наречена 2023 FW13, беше откриена од телескопот Pan-STARRS на Хаваи и е еден од ретките познати вселенски објекти од ваков вид.

Научниците веруваат дека 2023 FW13 е присутен во близина на Земјата од 100 п.н.е. и ќе ја продолжи својата орбита околу 1.500 години во иднината. За среќа, ниту 2023 FW13 ниту другата квази-месечина на Земјата, наречена 469219 Kamo’oalewa, не претставуваат никаква закана за нашата планета.

Се чини дека квазимесеците орбитираат околу Земјата слично како нашата природна Месечина, со таа разлика што тие се гравитациски врзани за Сонцето, а не за Земјата. За разлика од нашата Месечина, 2023 FW13 орбитира далеку надвор од влијанието на гравитациското влечење на Земјата.

Алан Харис, виш научник од Институтот за вселенска наука во Болдер, Колорадо, објаснува дека Земјата нема значајна улога во движењето на квазимесечината FW13 од 2023 година и вели дека таа не е поврзана со Земјата на кој било друг начин освен случајно.

2023 FW13 првпат беше забележан на 28 март, а подоцна беше потврден со повеќе телескопи. Иако нејзината големина е неизвесна, проценките сугерираат дека е со дијаметар меѓу 9 и 15 метри, што е малку помало од нашата Месечина. Следи издолжена орбита околу Сонцето, и одзема приближно исто време како и Земјата за да го заврши своето патување околу нашата ѕвезда. Таа орбита се протега на половина пат до Марс и на половина пат до Венера

Земјата има други познати космички придружници, вклучително и квази-сателити. Овие придружници обично следат стабилен пат околу Земјата неколку децении пред конечно да ја напуштат. Како и да е, 2023 FW13 е уникатен бидејќи останал во својата квази состојба со векови и ќе продолжи да го прави тоа и во наредните векови, забележува Тони Дан, аматер астроном кој исто така создал онлајн симулатор за движењето на новата Земјина квазимесечина.

Друг познат квази-сателит на Земјата, 469219 Kamo’oalewa или 2016 HO3, беше откриен во април 2016 година. Вселенската карпа, која се проценува дека е со дијаметар до 100 метри, ќе остане во својата орбита приближно уште 300 години. Една неодамнешна студија сугерира дека 469219 Kamo’oalewa би можел да биде древен фрагмент од нашата месечина врз основа на неговиот состав, кој наликува на минерали пронајдени во лунарните карпи од мисиите Аполо на НАСА.