Centar.mk – Вести, бизнис, забава, спорт…
МАКЕДОНИЈАИЗБОР

Civilmedia: Банана продукција, Милкман Продакшн и Милчо Манчевски – гаранција за успех на филм или тезга за големи пари?

Пишува СОЊА ТАНЕСКА за Civilmedia.mk

Постојат истражувања кои укажуваат кои филмови, како и зошто влијаат врз промоцијата на културата на една земја, и имаат голема гледаност. Добар дел од нив се адаптирани приказни од литература или се со историски жанр. Станува збор за скапи филмови направени од врвни режисери и продукции со врвни актери (ѕвезди), со високи буџети и одлични филмски екипи. И како такви, освен што донеле промоција на земјата, тие вратиле многукратно повеќе во касата. Со други зборови – се вложило многу и се добило многу, што не мора да значи дека ова е пишано правило, иако би можело да биде и така.

Во секој случај, досега се покажа дека критериумите на македонскиот Филмскиот Фонд, според кои се одлучува кои филмови да се финансираат, е дискутабилно, еден од главните параметри за добивање средства за филм е – делото да е од национален интерес за земјава. Па затоа се поставува прашањето дали e тоа гаранција за успех на филм или само начин да се дојде до пари? Дали слободата на творење на уметникот и слободата во избор на приказната треба да почнува од национален интерес? И најважно од сè – дали при тоа се поттикнува уметничкото или „тезгарошкото“ кај филмаџиите? Дали можеби не е тоа само уште еден начин да се придобијат „клиенти“ и редовни спроведувачи на тезги во служба на државата, наместо слободни уметници со свои идеи и гледишта, визионери и независни мислители, пишува CivilMedia.

 

целиот текст може да го прочитате на CivilMedia

Спонзорирано: