Половните автомобили од стандардот „Еуро 4“ кои моментално се увезуваат во Црна Гора се стари повеќе од 15 години и имаат негативно влијание врз безбедноста во сообраќајот и заштитата на животната средина, па Министерството за транспорт и поморство (МСП) ќе побара измени на регулативата во 2024 година, со цел да се забрани нивниот увоз и како новиот минимален стандард би бил „евро 5“.
Ова за „Вијеста“ го потврдија од споменатото министерство, без да наведат кога таа регулатива би можела да стапи во сила. Забраната најмногу би се однесувала на увоз на автомобили постари од 2009 година, кога во ЕУ стапи на сила стандардот „евро 5“.
Стандардите „евро“ беа воведени од Европската унија во текот на 90-тите години, а тие претставуваат законски ограничувања за емисија на штетни гасови од автомобилите, кои постепено станаа построги. Црна Гора сега има ограничувања дека увезените нови автомобили мора да ги исполнуваат стандардите „Евро 6“ и користени „Евро 4“.
Според податоците од 2022 година на Управата за статистика „Монстат“, секое трето возило во Црна Гора е старо над 20 години. Кога станува збор за патнички автомобили регистрирани во јули, август и септември 2023 година, имало 67,4 илјади од кои најголемиот дел биле произведени во текот на 1990-тите, како и возила произведени од 2005 до 2008 година.
Забраната за увоз нема да влијае на употребата на претходно увезени автомобили со стандард „Еуро 4“, доколку ги исполнуваат условите за регистрација.