Повеќе од 800 образовни асистенти ќе бидат ангажирани во основните училишта во новата учебна година за да им помагаат на учениците со посебни образовни потреби полесно да ги совладуваат наставната материја и училишните обврски. Тоа значи дека поддршката кон овие ученици постојано расте. Образовната асистенција и натаму е обврска на државата, односно не е финансиски товар на семејствата на учениците.
Ова го истакна министерот за образование и наука, Јетон Шаќири, по средбата со директорките на двете скопски основни училишта со ресурсни центри „Златан Сремец“ и „Иднина“, Марија Делетиќ и Лорета Андреевска, на која се дискутира за подготвителните активности што во моментот се спроведуваат и ќе следуваат за успешен почеток на новата учебна година за сите ученици со попреченост.
„Образовната асистенција почна со ангажирање 500 стручни лица во основното образование пред 2 години. Изминатата учебна година имавме 720, а од следната бројката ќе биде уште поголема. Целосно ќе го обезбедиме буџетот за нивно ангажирање и родителите, односно старателите на учениците со попреченост нема да имаат никакви финансиски издатоци по овој основ“, рече Шаќири.
Тој информира дека во постапка на изработка е нов закон за средно образование и дека во него се предвидува ангажирање образовни асистенти и во средните училишта, кои досега се вклучуваа преку програма за општинско-корисна работа, склучена помеѓу општините, Град Скопје, МОН, МТСП и УНДП како финансиер.
Улогата на образовните асистенти се разликува од ученик до ученик и зависи од процената по МКФ (меѓународна класификација на функционирање), дадените препораки, индивидуалниот образовен план за работа со ученикот со посебни потреби, од паралелката и училиштето. Работните задачи на образовниот асистент се уредени со правилник за нормативот, описот на компетенциите и работните задачи на образовниот и личниот асистент, а обуките за нив ги организираат основните училишта со ресурсни центри, каде што воедно и тие се вработуваат.
Инаку, во основните општински училишта во земјата се вклучени речиси 2.000 ученици со посебни образовни потреби, а во средните се инклудирани 300 ученици.