Околу 71 отсто од европските потрошувачи ги сменија своите навики за купување за да „ја задржат храната“ на своите маси поради кризата со трошоците за живот, објави во понеделникот Блумберг, повикувајќи се на истражување на американската компанија за истражување на пазарот ИРИ.
Според извештајот, „инфлацискиот замор“ во европскиот регион доведе до т.н стратегии за справување, кои подразбираат примена на различни начини на справување со реални или очекувани проблеми и нивните придружни емоции. Вакво однесување, пренесува RT, не е забележано од 1970-тите и 1980-тите.
Намалување на купувањето на основните работи
Тоа вклучува прескокнување оброци, намалување на трошоците за храна, купување застарени стоки или предмети по намалени цени.
Околу 58 отсто од купувачите биле принудени да ги намалат основните набавки, а 35 отсто користат лични заштеди или земаат заеми за да ги платат сметките. Повеќе од половина од испитаниците, исто така, откриле дека планираат да го намалат нарачката на храна, додека 47 отсто рекле дека ќе ги ограничат посетите на ресторани, барови и кафулиња.
Инфлацијата нема да се намали во блиска иднина
Бидејќи инфлацијата веројатно нема да се намали во блиска иднина, и потрошувачите и трговците на мало ќе мора да се прилагодат на новата реалност.
Во септември растот на цените во ЕУ скокна на нов рекорд од 10,9 отсто на годишно ниво, објави минатата недела статистичката агенција Еуростат. Зголемувањето сè уште е предизвикано од трошоците за храна, гориво и енергија.
Како резултат на тоа, довербата на потрошувачите во целиот блок останува близу рекордно ниско ниво, паѓајќи петти последователен квартал во третиот квартал од оваа година.