Со оглед на тоа дека новите автомобили се чекаат долго време низ светот и дека нивните цени скокнаа, многу купувачи се одлучуваат за половни автомобили.
Но ги нема доволно и чинат повеќе од било кога. Подобрување не е на повидок пред 2023 година.
Без разлика дали на парцели во некои оддалечени улици или на Интернет, обично има голем избор на користени автомобили во Германија. Од вкупниот број продадени возила во Германија најмногу се користени половните. Само, има премалку од нив на понуда.
„Во моментов имаме помалку користени автомобили од клиенти. Половените автомобили станаа ретка стока“, вели Томас Пекрун, заменик-претседател на Централната асоцијација на германската автомобилска трговија (ЗДК).
Клиентите треба да платат повеќе за достапните користени автомобили. Според Пекрун, цените се зголемени од пет на десет проценти. Има и понови половни автомобили кои чинат повеќе од истите нови автомобили, бидејќи испораката на нови во моментов е многу подолга.
Мартин Вајс работи за DAT, организација основана во 1931 година за неутрално и објективно да ја процени вистинската вредност на автомобилите. Тој е изненаден кога ги набљудува актуелните трендови во индустријата.
„Пазарот полуде“, вели Вајс, додавајќи дека половните автомобили се поскапи од кога било досега, „дури и 15 отсто повеќе“.
Тој наведува дека во некои случаи цената може да биде и поголема. Како прво, автомобилите со дизел мотори се многу поскапи отколку во првите години по скандалот со фалсификуваните вредности на емисијата на штетни гасови.
Експлозијата на цените беше предизвикана од пандемија и постојан недостиг на чипови за автомобилска електроника. Во 2020 година, поради пандемијата, беа регистрирани помалку нови автомобили, па дел од нив сега недостасуваат на пазарот на половни автомобили.
Дополнително, компаниите за изнајмување автомобили моментално помалку инвестираат во возила кои за кратко време ќе бидат понудени на продажба. Намален е бројот на регистрации на нови автомобили кои дилерите ги прогласуваат за користени по само еден ден.
Пекрун наведува дека едноставно има премалку автомобили на пазарот. Со оглед на тоа што дилерите една година чекаат нов автомобил поради недостиг на чипови, тие се повеќе посегнуваат по користени автомобили. Ова дополнително ја намалува понудата.
Малку е веројатно дека ситуацијата може да се подобри во 2022 година.
Зголемени цени на половните автомобили ќе имаме и во 2022 година“, прогнозира Пекрун.
Сите сегменти на пазарот на половни автомобили не се погодени од поскапувањата
Вајс, аналитичар на автомобилски пазар, исто така смета на постепено нормализирање на пазарот најрано во 2023 година.
Веќе минатата година цените пораснаа. Според пресметките на DET, Германците за купување на половен автомобил издвојуваат просечно 14.730 евра, што е за 19 отсто повеќе од 2019 година.
За споредба, според студијата на дневниот весник Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), користен автомобил во 2001 година чинел во просек 8.310 евра.
Сите сегменти на пазарот на половни автомобили не се погодени од поскапувањата.
„Не гледаме поскапување на електричните автомобили. Овде цените на половните се уште се под притисок“, вели Вајс, објаснувајќи дека новите автомобили во овој сегмент имаат големи државни субвенции и дека купувачите сметаат дека купуваат застаренa технологија.
Најскапи се користените автомобили кај трговците на месо и на виртуелните платформи како „Auto1“ или „wirkaufendeinauto.de“. Евтините половни автомобили може да се купат на аукции или преку приватни огласи.