24. април 2024
СВЕТ

Откриен планот: Еве што ќе направи НАСА доколку дојде крајот на светот

Има бројни филмови за тоа како би можел да изгледа крајот на светот, а уште повеќе прикази за тоа како луѓето би реагирале.

Додека во некои приказни се мачиме, во други повеќето од нас очигледно само избираат негирање и го чекаат крајот. Што навистина би се случило?

Според експертот за планетарна одбрана, др. Кели Фаст, планот на НАСА за крајот на светот започнува со обид да се запре целосно.

Канцеларијата за координација за планетарна одбрана на НАСА го набљудува небото, обидувајќи се да „најде астероиди пред да не пронајдат нас“, рече др. Брзо.

„Ударот на астероид е единствениот природен катастрофален настан што може да се спречи“, објасни таа.

Пресметувајќи ја орбитата далеку во иднината, НАСА може да одлучи дали е можна мисија на скршнување за да спречи судир со Земјата.

Тестот за двојно пренасочување на астероиди (DART) на НАСА може да послужи како можен метод за пренасочување на астероидите и треба да ни помогне „подобро да се подготвиме доколку некој астероид некогаш биде откриен како закана за Земјата“.

Во 2021 година, НАСА успешно го тестираше ДАРТ кога удри вселенско летало без екипаж во мал астероид со цел да го оттргне од Земјата, пишува Унилад.

Меѓутоа, ако НАСА не може да го спаси денот со уништување на астероид подалеку, има и план да не предупреди за претстојниот удар.

Предупредувањето ќе дојде со помош на глобалната коалиција на астрономи наречена Меѓународна мрежа за предупредување за астероиди (IAWN), која ќе започне со проверка на нивното знаење и проценка на опасноста.

Откако сите ќе се согласат дека Земјата треба да биде подготвена за удар, НАСА ќе испрати предупредување до Белата куќа, по што владата ќе издаде соопштение до јавноста.

Линдли Џонсон, извршен програмски менаџер за Канцеларијата за координација на планетарна одбрана, изјави за Бизнис ин.сајдер: „Немам црвен телефон или нешто слично на мојата маса. Но, имаме формални процедури според кои би се обезбедило известување за сериозен штрајк“.

Доколку заканата е меѓународна, IAWN ќе ја извести Канцеларијата на Обединетите нации за вселенски прашања.

Би било предоцна да се спаси Земјата доколку НАСА го забележи ударот неколку месеци пред да се удри.

Сепак, сè додека НАСА останува свесна за објекти кои летаат низ вселената со доволно време однапред, треба да ја избегнеме потребата од јавни предупредувања.